Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Το κουδούνι χτύπησε…για όλους | για παιδιά, γονείς & δασκάλους!

Απο την :  Κεσούδη Ελένη.Κοινωνική Λειτουργός. Σύμβουλος Πρόληψης ICRC/AODA
Το κουδούνι χτύπησε…για όλους | για παιδιά, γονείς & δασκάλους
Αυτό που θα συμβεί και αυτήν την σχολική χρονιά στο σπίτι και στο σχολείο μεταξύ των παιδιών και των παιδαγωγών του (γονείς και δάσκαλος) εξαρτάται περισσότερο από την σχέση παρά από οποιονδήποτε άλλον παράγοντα.
Συνήθως μπροστά σε μια αγχογόνο κατάσταση όπως είναι η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ξεχνάμε ασυνείδητα ή δεν γνωρίζουμε ότι είναι σημαντικό, να μιλήσουμε για εμάς, για όσα νιώθουμε αλλά και για όλα εκείνα που φανταζόμαστε ότι θα συμβούν.

Η έκφραση και το μοίρασμα των συναισθημάτων, η ύπαρξη ενός ασφαλούς χώρου (σπίτι – σχολείο), μπορεί να δημιουργήσει μια υγιή σχέση μεταξύ του παιδιού και των παιδαγωγών του. Η οικοδόμηση καλύτερων σχέσεων συνοδεύει και διευκολύνει ουσιαστικά μια εξαιρετικά σημαντική διαδικασία, τη μάθηση.

«Το συμβόλαιο μας»
(ανάμεσα στον γονέα-δάσκαλο και το παιδί-μαθητή)
Εσύ κι Εγώ έχουμε μια σχέση που εκτιμώ και θέλω να κρατήσω.
Όμως, καθένας από εμάς είναι ένα χωριστό άτομο με τις δικές του μοναδικές ανάγκες και το δικαίωμα να προσπαθεί να ικανοποιήσει αυτές τις ανάγκες.
Θα προσπαθώ. Θα προσπαθώ και θα αποδέχομαι ειλικρινά την συμπεριφορά σου, όταν εσύ θα προσπαθείς να ικανοποιήσεις τις ανάγκες σου ή όταν θα βρίσκεις δυσκολίες στην ικανοποίηση τους. Όταν θα μου λες τις δυσκολίες σου, θα προσπαθώ να σ’ ακούσω με αποδοχή και κατανόηση, μ έναν τρόπο που θα διευκολύνει να βρίσκεις εσύ τη λύση δίχως να εξαρτάσαι από εμένα.
 Όταν θα έχεις κάποια δυσκολία μαζί μου θα σε ενθαρρύνω να μου μιλήσεις ανοιχτά για αυτό που νιώθεις. Θα ακούω και θα προσπαθώ να αλλάξω την συμπεριφορά μου, αν μπορώ.
Όταν η δική σου συμπεριφορά εμποδίζει την ικανοποίηση την δικών μου αναγκών και με κάνει να έχω τα συναισθήματα του θυμού και της απόρριψης, θα σου μιλήσω όσο πιο ξεκάθαρα μπορώ, ακριβώς όπως νιώθω, έχοντας εμπιστοσύνη ότι σέβεσαι τις ανάγκες μου, τις ακούς και θα προσπαθήσεις να αλλάξεις την συμπεριφορά σου, αν μπορείς.  
Όταν δεν θα μπορεί κανένας από τους δύο μας να αλλάξει τη συμπεριφορά του, ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες του άλλου νιώθουμε ότι μπαίνουμε σε μια σύγκρουση αναγκών στη σχέση μας. Ας δεσμευτούμε ότι θα την λύσουμε χωρίς να χρησιμοποιήσουμε την δύναμη μας προκειμένου ο ένας να χάσει και ο άλλος να κερδίσει.
Όταν και οι δύο μας νιώσουμε ότι ισότιμα προσπαθούμε για την ικανοποίηση των αναγκών μας χωρίς να ξεχνάμε τον άλλον, η σχέση μας θα εμπεριέχει την εμπιστοσύνη και η αγάπη θα καταλαμβάνει περισσότερο χώρο ανάμεσα μας.
Θέλω:
Επιβράβευση, αποδοχή, φροντίδα, ισοτιμία, ηρεμία, ειλικρίνεια, παιχνίδι, εμπιστοσύνη, ελευθερία, αγάπη, ασφάλεια, επαφή.
Δεν θέλω:
Απόρριψη, σύγκριση, βία (ξύλο, κοροϊδία, βρισιές, απαξίωση), μοναξιά,Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου